tirsdag 1. juli 2008

Europarådet juni 2008

Strasboug er ikke langt fra Tyskland, det er lett å se på bygningene

Det var varmt i Strasbourg denne uken. Rundt 30 grader og svært høy luftfuktighet, gjorde at når du kom ut etter å ha sittet på møter hele dagen var det omtrent som om å få himmelen i hode. Men sommer var det,torden og lyn om kvelden og natten og dessuten var det fotballEM, noe som fenger franskmenn ( og noen nordmenn)

Det ble en travel uke :
Mandag var det møte i partigruppen vår og det var komitemøter både i likestillingskomiteen og i overvåkningskomiteen.
Tirsdag skulle vi ha intervjuer med 7 stykker av 210 som hadde søkt jobb som sekretær for gruppen vår. 7 timer med intervjuer og så måtte jeg skrive to innlegg skulle holde onsdag
Onsdag var det igjen møter i gruppen og i komiteen. To saker opptok komitemedlemmene i overvåkningskomiteen. Den ene var saken om Armenia og den andre Tyrkia. Begge hadde fått påpekt at de ikke overholdt alle de demokratiske spillereglene.

Jeg hadde innlegg i sakene om : Et demokratisk Europa
Rapporten om Armenia.

Torsdag var det Tyrkia som ble debattert i salen,der var det av og til en heftig debatt, hvor tyrkerne forsvarte seg.
Fredag hadde jeg innlegg i saken om kvinner som gir fra seg barn ved fødsel. Sterk og en god debatt.

Så dro vi hjem...med hurtigtog til Paris...og derfra med taxi til flyplassen, hvor vi kolliderte på veien. To ganger...først bak så foran. Jeg var veldig glad da jeg kom hjem kl midnatt.

Ingen kommentarer: