mandag 19. mars 2012

Solheim prioriterer feil når han gir mer penger til Etiopia.

Jeg er uenig med Solheim, la oss slå det fast med en gang.Etiopia trenger ingen belønning for å være flinke. Solheim vet like godt som meg at menneskerettightene brytes hver eneste dag i Etiopia. Hva slags styre er det som nekter befolkningen sin mat, hvis de er organisert i en eller annen frivillig organisasjon ? Hvis Erik Solheim mener at å kue og undertrykke sitt folk er å være flinke, ja da lurer jeg litt på hva som ligger til grunn for alle de andre fordelingene av bistandsmidler i alle de andre landene.
Solheim sier i intervjuet med Klassekampen følgende : " at landet er det ledende i Afrika når det gjelder å bekjempe klimaendringer, og dette må (sitat:) "veies opp mot menneskerettighetsovergrep som skjer i Etiopia"
Hva må veies opp mot hva ? Bekjempelse av klimaendringer( som forsåvidt er vanskelig å dokumentere) mot menneskerettigheter? Det er greit å banke opp og sulte befolkningen så lenge de politiske myndighetene bekjemper klimaendringer? Dette gjør meg sint og trist. Jeg vil si til Erik Solheim; pass deg for hvilke signaler du sender ut i verden med ord som dette, og har ikke bekjempelse av klimaendringer da gått over støvleskaftene, hvis Erik Solheim er riktig sitert ? Er det rart jeg er jeg hissig .. 

Ingen kommentarer: