mandag 3. september 2012

Det er natt i Sarajevo

Etter en lang reise ...  Jeg startet klokken 12 hjemmefra, og nå kl 24 har jeg krøpet til køys på hotellet i Sarajevo. Vi ( den norske delegasjonen til Europarådet) måtte vente fire timer i Wien, men jeg tror forventningene til å komme til Balkan, og første stopp Sarajevo var så stor, at ventetiden gikk fort. Her i byen er det nå midnatt 23 varmegrader, og en sval og deilig bris. Alt har gått knirkefritt så langt, flyene var i rute, ingen tubulens ( noe det ofte er inn til denne vakre byen mellom fjellene)og vi ble hjertlig motatt av ambassadøren. Altså en helt perfekt start på en spennende uke. Det er natt nå i Sarajevo, den samme store gule månen som jeg så hjemme i går kveld, lyser over denne vakre byen med sin spennende historie, og imorgen venter en ny dag, med møter og mennesker. Jeg gleder meg til å vise delegasjonen noe av hva denne byen har å by på. God natt .

Ingen kommentarer: