torsdag 1. mai 2008

Wien og avslutningen på Europarådets kampanje mot vold i nære relasjoner.


Er så vidt innom før jeg halser av gårde til Gardermoen og Landsmøte, bare for å fortelle at Wien er den vakreste byen jeg har vært i så langt.
Et døgn der var for lite, så dit må jeg reise på langweeked, og få med meg alle de fine museene, konsertene osv osv.
Bilde jeg tok på veien fra parlamentet til hotellet ble veldig fint synes jeg.

Konferansen var en verdig og interessant avslutning på en viktig sak.Så viktig var den at både Østerrikets forbundskansler var der og sa noen velvalgte ord, og presidenten for Eurpoarådet var tilstede under hele konferansen.

Konklusjonen endte opp i deklarasjon som fikk navnet Vienna declaration... hvor det er 7 punkter vi skal følge opp i de enkelte land. Den er så ny enda at den ikke er å finne noen steder, men jeg skal legge link til den etterhvert.

En annen ting som var interessant var at Norge slett ikke er den beste i klassen på bekjempelse av vold i nære relasjoner. Det er det Spania, Nederland og Danmark som er ... og i den rekkefølge!
Så Storberget, her har vi en jobb å gjøre...

Nå blir det ikke noe mer fra meg før etter helgen... Så en riktig god helg til alle.

Ingen kommentarer: