torsdag 21. august 2008

Lars Sponheim - høvding i Hardanger eller Haldens store sønn?


Jeg har hørt mye fra Lars Sponheim, og faktisk er det egentlig mye bra. Han har humor og han kan skape liv i en debatt. MEN når det kommer til hans selvbilde og hans muligheter, vel da tror jeg nok jeg må innrømme at han kommer litt til kort.
Det blir ingen FRP - regjering sier han i dag i et intervju. For det har jeg bestemt. Vel Lars, det kommer vel helt an på hva velgerne sier i september 2009 , gjør det ikke? Eller er det slik at når småbønder og storhøvdinger fra Hardanger har bestemt noe så blir det sånn? Jeg er redd for at den tiden ligger ligger ca 1000 år tilbake i tid. Og takk for det.
Lars, du har en tro på deg selv som nesten er litt misunnelsesverdig. Jeg skulle gjerne ha sagt det samme om Venstre selvsagt, men av respekt for velgere og en viss ydmykhet for demokratiet så gjør jeg ikke det, selv om vi har 32 % på meningsmålingene om dagen.
Det heter seg at man skal bevare barnet i seg, og det skal man... man kan leke og le, men i en alder av 50 år, og leder for et politisk parti, bør du nok Lars, legge fra deg guttetaktene fra Halden, og gå seriøst inn i debatten om demokratiet, eller kjeder det det deg min venn?

Ingen kommentarer: