tirsdag 27. januar 2009

Tallin


Jeg var torsdag og fredag i forrige uke i Tallin, på Nordisk - Baltisk toppledermøte, for å snakke om trafficking.
I action plan for 2009, var det knapt nevnt, så jeg ba denne forsamlingen om å holde fokus på nettopp denne problemstillingen.

Jeg fikk støtte fra den Baltiske ledelse og forsikringer om at dette skulle vi fortsette å holde fokus på.
Det tror jeg er viktig, nettopp fordi når finanskrisen slår innover oss alle, med arbeidsledighet og fattigdom, vil sikkert trafficking øke i omfang. Særlig fordi vi vet at en av årsakene til trafficking  er nettopp fattigdom.

og jeg sa følgende:
" I have made the fight against trafficking my mission, and I ask you all to make it yours"Så jeg vil forsette å slåss mot det moderne slaveriet så lenge jeg orker... og jeg håper å mange som mulig vil kjempe sammen med meg.

Ingen kommentarer: