fredag 11. desember 2009

Jeg vil også bevare Hardanger


Jeg vil verne det vakre Hardanger imot høyspentmaster. Ikke bare lager det dype sår i en utrolig vakker natur, men det blir stående til spott og spe for mange mange år.
Hvis denne rødgrønne regjeringen faktisk mener noe med alle sine fagre løfter om både klima og miljø, så graver de ned disse kablene.
Det har vært gjort før. For vi som bruker veien mellom øst- og vestlandet kjører nemlig i tunnel laget for mange år siden av kraftselskapene. Det gikk da, det bør kunne gjøres igjen. Særlig når vi tenker på hvor mye penger Norge har på bok.
Miljøvernminsteren pøser penger ut til klima- og miljøtiltak i Afrika, Sør- Amerika og Russland, og da burde det kunne forsvares at vi tar vare på vår egen vakre og uerstattelige natur.
Jeg vil kjempe det jeg kan, slik at en av Norges naturperler ikke blir ødelagt. Eller så er jo UNESCO et alternativ .. Til aksjonistene.. Jeg er med dere:)

Ingen kommentarer: