lørdag 19. september 2009

Det handler om å komme videre...


Det er litt over en uke igjen før jeg begynner på jobb på ordentlig. Da reiser jeg til Strasbourg og håper selvsagt å få valg Torbjørn Jagland til ny generalsekretær i Europarådet.
Men før det må jeg kvitte meg med alt det jeg har samlet på de siste fire årene. Jeg må lage scrapboook med bilder, invitasjoner og visittkort..Jeg må med andre ord gjøre meg ferdig med det som har vært...for å komme videre.
Det er utrolig hva som hoper seg opp av papirer; innlegg, foredrag, taler og alt mulig annet.Jeg har samlet på det i papirform, selv om det ligger på pcen min.Kjekt-å-ha-tanken er alltid langt foran i hodet.Ikke bare at jeg samler det på kontoret, jeg tar ut en ekstra kopi og tar den med meg hjem... Er det mulig..liksom?
Så den neste uken blir ryddeuke,både hjemme og på kontoret..kaste søppel og siden jeg i tillegg har en hel masse for store klær, blir det nok en runde eller to til Fretex også. Det må være lov å ta ut av klesskapet klær jeg kjøpte på midten av 90-tallet...det er sikkert noen som kan bruke det eller sy det om.
Hvordan jeg skal rekke alt dette på litt over en uke...er uvisst...særlig når solen skinner... Men det skal nok gå... For nå må jeg legge de siste 8 årene bak meg...hehe ..Joda jeg har nok samlet siden jeg begynte på Stortinget, men nå skal jeg begynne på nytt.... Det handler om å komme seg videre... med blanke ark.

Ingen kommentarer: