mandag 7. september 2009

Nrks hevn ?


I går kveld var vi vitne til et utrolig stunt, for det kan vel neppe kalles noe annet, fra Nrk.
I et svært politisk innslag satte de fokus på vår utenrikspolitikk, og vinklet det hele , som om det nærmest ville skje en katastrofe hvis Frp fikk noe å si.
Jeg står bak alt det Morten Høglund sa, men Nrk greide å skape frykt hos de som så på De gjorde som statlig styrte medier i land som ikke akkurat er kjent for sitt demokrati, de hadde produsert skremselspropaganda mot Frp.

Hva kan grunnen være? Ikke at Nrk skal miste lisensfinansieringen sin hvis Frp kommer til makten? Dette var vel ikke et inlegg i den politiske debatten?
Er Nrk så styrt av den rødgrønne regjeringen, at de driver politisk propaganda? Ja , da er det vel ingen tvil om at det er på tide å endre denne statskanalen. Da har den allerede for mye makt!

La dette være et eksempel at for nære bånd mellom politikk og media ikke er av det gode. Carl I Hagen har ialle år omtalt Nrk som Ark, i gårsdagens innslag om Frps utenrikspolitikk, ble vel dette bevist.

Jeg ønsker meg en fri og uavhengig presse, ikke en som er styrt fra regjeringskvartalet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hva var galt i det NRK fremførte i Dagsrevyen? Jeg ser bare FrP febrilsk distansere seg fra innslaget fordi de innser at det er negativt for dem at det faktisk kommer fram hva de står for. Så i stedet for å gå inn på fakta om hva som ble sagt og påvise eventuelle feil, så inntar de sin tradisjonelle offerrolle. siden ingen har påpekt feil, går jeg ut fra at det som ble sagt er riktig. Men FrP liker tydeligvis ike at sannheten om hva de faktisk mener kommer frem, elgerne kan jo da faktisk få vite hva de kan tenkes å stemme for. og det er tydeligvis farlig

Anonym sa...

Jada, lanser en konspirasjonsteori når noen gjennomgår saken til partiet ditt. Dette er barnslig.

Anonym sa...

Jeg ønsker meg politikere som kan skrive korrekt norsk.

Karin S Woldseth sa...

... takker for tilbakemeldingene......
Innlegget var skrevet fordi jeg var frustrert.... ingen konspirasjonsteori.... Barnslig? ..nei et synspunkt... Er synspunkt på min egen blogg barnslig.. Vel , så får jeg leve med det...

Egentlig er det vel så barnslig å være anonym....

Når retteprogrammet ikke fanger opp feilen... så må jeg bare beklage...hvis det forekommer en og annen skrivefeil...

Anonym sa...

Spørsmålet er: Var noen av påstandene som ble servert i Dagsrevyen om FrPs politikk feilaktige?